שומרים שבת ואוהבים לקרוא?

יש לי חדשות בשבילכם
מכון צומת לא הוציא גירסה שבתית לאייפד. הקוראות שפנו אליי בבקשה למצוא פיתרון לקריאה בשבת אתגרו אותי ממש. כזכור, הספריה סגורה עקב הנחיות משרד הבריאות והפיתרון שלנו להמשך שגרת קריאה הוא הצטרפות לשירות הספריה הדיגיטלית הישראלית ללא עלות. 

געגועים לספריה . צילום : ריקי כרמל

אנחנו מקבלים בכל יום פניות להצטרף לשירות וזה מחמם את הלב ועם זאת יש קוראים שמעדיפים להתענג על ספר אהוב במקום להתקפל לתוך המסך , ביניהם שומרי שבת ולכולם אנחנו מחפשים פיתרון .  
עלו לי מספר רעיונות וקודם לכן אספר שהבלוג הזה בנוי בצורה כזו , שאם גם לכם דעה בנושא אתם מוזמנים להגיב  , או להשאיר מייל כדי להצטרף לרשימת התפוצה. 
השתעשעתי עם מספר אלטרנטיבות לדיגיטל והרי הם לפניכם:
1. דיאטת קריאה - כן , יש דבר כזה לא לקרוא ואז מגיע בולמוס של קריאה . מה תעשו במקום? תכתבו. העלו את מחשבותיכם על הנייר עם עט ומחברת שבוודאי זרוקה באחת המגירות. 
2. שומרי שבת יכולים לקרוא טקסטים שקשורים בשבת . תפילות מהסידור , עלונים ותהילים וגם להתעמק באחד המפרשים של  פרשת השבוע, דעת מקרא או מעם לועז . 
3. במקום לקרוא אפשר להעמיק את ההכרות עם  משחקי הקופסא שבביתכם. זו הזדמנות מצויינת לסדר אותו לפני שבת ולהנות ממנו לאחר הסעודה. 
4. פניתי לספריה הדיגיטלית , כדי שיתנו לכם אישור מיוחד להדפיס ספר שאתם אוהבים מתוך מאגר הספריה , אולם בשל זכויות יוצרים הרעיון נפל. האמת שצפיתי את זה וניסיתי בכל זאת בגלל רוח התקופה . 
5. לקרוא את הספר ששאלתם מהספריה שוב, תמיד מגלים עולמות חדשים באלו המוכרים. 
6. להכין חידון על ספר שיש ברשותכם ולתת לאחד מבני הבית לקרוא את הספר ולשאול אותו שאלות.
7. להתחיל סדר פסח  בספריה הביתית , ממליצה בשיטת סוד הקסם היפני ומבטיחה שתמצאו אוצרות בלומים . 

שבת שלום וסוף שבוע נעים ורגוע.  

תגובות