צילומי בוק בת מצווה ומה למדתי מהם

אני נזכרת בבת מצווה שלי וזה מעלה חיוך ענקי על פניי. במיוחד שמלת השושבינה  הלבנה שלבשתי עם הפרח הורוד- בזוקה, שהיה מחובר אליה בעזרת  סיכת ביטחון זהובה, שדודתי האהובה תפרה לי .  לפני זמן מה צילמתי את נכדתה היפה לבוק בת מצווה. מי האמין, שכך החיים מתגלגלים .

צילום : ריקי כרמל צילומי בוק בת מצווה לנויה המהממת

מחוייב המציאות שאתבונן כמה עשורים אחורה לבת מצווה שלי שנערכה בסלון הצנוע שבביתנו. אבי הכין את העוגה  הגבוהה והמרשימה . הכין ולא אפה , משום שחיבר מספר עוגות ספוג לעוגת קומות מרהיבה ובין השכבות מילא בקצפת לבנה וסופר מתוקה. בטופ הוא פיזר דובדבנים אדומים מסוכרים. נראה לי שזה המקור לאהבה שלי לדובדבנים ושברי בוטנים, בכל מאכל, סלט, גלידה, עוגה, ריבה .

מה אכלנו?  פיתות עם סלטים ונקניקים. והיו טונות של ממתקים. אני יכולה להריח את הדקה שבה נפתחו עטיפות נייר השעווה , שמתוכם בצבצו עשרות פרוסות סלמי או קוניאק . זה היה הסגנון הרווח בכל מסיבות הבת מצווה. אצל כולן כמעט אותו התפריט כולל סלט מיונז , חמוצים והר של ירקות , אני חושבת שכולם קנו מאותו הירקן והמכולת השכונתית.  

אצלי לא רקדו בנים בסלון, ולא היו אורות מרצדים וגם על איפור בכלל לא חשבנו. אמא שלי לא התאפרה  ואני באיחור אופנתי רק אחרי החתונה טרחתי למרוח איילינר .

למה זיכרונות טובים מרגיעים אותנו?  בחיי היום יום אנחנו שוחות בים של משימות , שלעתים בואו נודה מעייפות אותנו ומוסיפות לסטרס הקיים. כשאנחנו עוצרות  להתבונן אחורה , אנחנו יכולות למצוא את עצמנו מחייכות למציאות המגוחכת של השנים שחלפו. לאכול נקניק במסיבת בת מצווה? תחשבו לרגע, בעוד שלושים שנה, הבנות שלכן יפתחו את האלבומים ויראו את התמונות , יזכרו במאמצים שלכן להכין עבורן אירוע מלא שמחה . יזהו את הדודנים והחברות שאולי יישארו איתן בקשר, הן יצחקו על התפריט הקולינרי ואולי גם יחושו אותו .

אירועים צריך לתעד ולו בשביל הדקות האלה שיעלו חיוך על פניכן . המוח יפריש כמות לא מבוטלת של אוקסיטוצין בזכות הדימיון הנפלא שתפס אתכן ולבנות שלכן בטוח יהיה מה לספר לנכדים. 




 

תגובות

  1. מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור כמה אנשים שאמרו שזה בלתי אפשרי. שמי יוסף בן דוד ואני מתל אביב, ישראל. אבל אני עובר לשיקגו בארה"ב עם אשתי. אני נשוי באושר עם שני ילדים ואישה מקסימה. משהו נורא קרה למשפחתי, כשאיבדתי את מקום עבודתי ואשתי עזבה את ביתי כי לא יכולתי לטפל בעצמי ובצרכי המשפחה. שלה ושל הילדים שלי באותו רגע. הצלחתי במשך תשע שנים, אף אישה לא תומכת בי לטפל היטב בילדים. אני מנסה לשלוח הודעת בדיקה לאשתי אבל היא מונעת ממני לדבר איתה אני מנסה לדבר עם חבר שלה ובני משפחתה אבל עדיין יודע שאפשר לעזור לי והגשתי בקשה מאוחר יותר לכל כך הרבה חברות אבל עדיין הם עשו זאת אל תתקשר אליי, עד שיגיע יום נאמן שלעולם לא אשכח בחיי. כשפגשתי חבר ותיק שלי שהסברתי לו את כל הקשיים שלי והוא סיפר לי על איש גדול שעזר לו להשיג עבודה טובה בתחום חברת קוקה קולה והוא אמר לי שזהו גלגלת כישוף אבל אני אדם שמעולם לא מאמין במגהץ כישוף אבל החלטתי לנסות אותו ודריגבינוביה הנחה אותי והראה לי מה לעשות בשבעת ימי הארוחות האלה. אני פועל לפי כל ההוראות ועושה מה שהוא ביקש ממני לעשות טוב. דריגבינוביה דאג שהכל ילך כשורה ואשתי תראה אותי שוב אחרי עבודה נפלאה של דריגבונובה. אשתי התקשרה אליי עם מספר לא ידוע והתנצלה והיא אמרה לי שהיא באמת מתגעגעת אליי ולילדים שלנו ואשתי חוזרים הביתה. ואחרי יומיים התקשרה אלי חברה ששלחתי את מכתב ההערכה שלי, עכשיו אני המנהל של חברת פרגון בארה"ב. אני מייעץ לך אם יש לך בעיות שלח הודעה לדוא"ל זה: doctorigbinovia93@gmail.com או WhatsApp אותו בטלפון +12162022709 ותקבל את התוצאה הטובה ביותר. קח את הדברים כמובן מאליו וזה ייקח ממך. אני מאחל לך את הטוב ביותר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה