איך תמצאי זמן לקרוא

בתיכון "מקיף" היתה לנו ספרנית מקסימה בשם ירדנה והספריה בניהולה היתה בקומה השלישית. בהפסקות  עליתי שתי קומות ובזבזתי הפסקה שלימה כדי לבחור ספר, לעמוד בתור ולהמתין עד שירדנה תעלעל בדפים ותאשר שהספר מתאים לגילי. לפעמים היו מודבקים שני דפים ביחד, בשל תיאורי האהבה הפעוטים שהיו מוסתרים שם.


נהניתי בכל סוף שנה לקבל את כרטיס הספרים שלי ולהתבונן בכתב ידה המעוגל , המאופק שתיעד את כל הספרים שקראתי וכלל תאריך השאלה ותאריך החזרה. היו לי בדרך כלל שתי כרטיסיות ושתיהן היו מלאות משני הצדדים, ככה זה כשיש לך אמא שאוהבת גם לקרוא. ירדנה היום מנהלת את הספריה של  אולפנת זבולון והמחשב יד ימינה. אמא שלי,  קוראת עד היום. אומנם הראייה לא חדה כמו פעם אז היא מבקשת ספרים בכתב גדול ושולחת לי מסרונים בסגנון: "לבתי היקרה והאהובה, בבקשה תדאגי לי לספר , כמו שאני אוהבת" .  איזה כיף ותודה לך אמא.
 
עכשיו שתקום האמא שלא מוצאת זמן לקרוא ספר, זה סוג של פשע! ואם היא רוצה לחנך את ילדיה לאהבת הקריאה ולא רק להודעות או פתקיות כדאי לפנות זמן לקריאה.  העולם קצת השתגע ותרבות הקריאה נהפכה למשהו שטוח, מיידי, או בנוסח:  "יש לי עשרה ספרים שמחכים על השידה ואני צריכה למצוא את הזמן לקרוא אותם".


צילום : ריקי כרמל
זמן מפנים, לא מוצאים . אם יש לך שידה , סימן שפינית זמן לרכוש את השידה ואם יש לך ספרים זה אומר שטרחת והסתובבת בקניון, או פתחת את המתנה שקנו לך. הכל עניין של זמן ולכל דבר יש שעה. כך לימדו אותי. 

אל תמני את הסיבות מדוע את לא קוראת, תחשבי על דבר אחד בלבד, מה יקרה כשתתחילי לקרוא: את תתאהבי בעצמך מחדש, תצפי לזמן הקריאה כמו שאני מצפה לזמן השינה, הוא מתוק ומנחם, יותר משוקולד (בהנחה שאת לא מכורה) ותמיד יש מה לקרוא . את יכולה להתחיל ברומן קליל של נורה רוברטס , כולן אוהבות אותה , או את דניאל סטיל, עדיף באנגלית אם את מתחברת . תנסי לחיות את המתח של הרלן קובן או ג'פרי ארצ'ר.

נסי את יהודית רותם ומירה מגן וסוזן אדם. את לא חייבת לקפוץ על כל ספר חדש, למרות שהריח משכר או שנמכר ב30 ₪ במבצע. עזבי, מצאי את השביל שלך הוא יגלה לך מי את , יחזק אותך, ירחיק ממך מזיקים ויטפח אותך. מילה על ספרות אירוטית -  המדיה מוצפת בספרות כזו ויש קוראות נאמנות לספרות הבידיונית הזו.  תצרי לך מציאות כזו, עדיף ליישם לא?


איך תתחילי? תבחרי ספר מהספריה או תגשי לחנות הספרים הקרובה , אני אוהבת את סטימצקי בנווה אפק. תכריזי לבני הבית : אני היום קוראת חצי שעה, מי מכין לי קפה? ונראה מי יפריע לך? 
תשלחי אותו לספריה J

תגובות

  1. פוסט מקסים וכל כך חכם, רבקה.
    אהבתי את המסרון מאמא, נהניתי מהרעיון של "אם יש לך שידה, סימן שפינית זמן לקנות שידה", הזדהיתי עם ההמלצה שלא לקפוץ על כל מבצע, ועוד המון דברים.
    ומעל הכל, תודה רבה על הפירגון לבלוג שלי. לכבוד הוא לי להיות מתוייגת תחת "אהבת הקריאה".

    השבמחק
  2. כמה מקורי הבלוג שלך. מתחברת לתוכן שלו ולהמלצות. נעים להכיר. אשמח לקרוא עוד ממך

    השבמחק
  3. פוסט חמוד וחכם. תודה. (אני באופן אישי תולעת ספרים. כבר סבתא שעובדת ועוזרת לילדים וגם קוראת כמובן .. המון. ).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מירי, סבתא שקוראת לנכדים זה כבר מקצוע, כל הכבוד!

      מחק

הוסף רשומת תגובה