כיצד להיות משפחה קוראת- ריאיון עם אמא טניה שפירו

סדרת משפחה קוראת ממשיכה . עד כה התוודענו למשפחות כהן, מגידו שעיה, ברקן ונגר  ולאמהות הנפלאות שהמושג לקרוא בקול מחזק את הקשר המשפחתי ומעורר את הסקרנות שלהן. את טניה שפירו פגשתי וירטואלית במעגל אמהות ראש העין ומסתבר שהיא קוראת של הספריה העירונית  מזה 10 שנים, הזמנתי אותה להתראיין ולהצטלם ונהניתי מכל רגע.

משפחה קוראת - משפחת שפירו צילום : ריקי כרמל


הכירו את טניה שפירו אמא לאלי , דני וליה שעשתה השנה הסבה להוראה לאחר 13 שנים כרואת חשבון. תענוג לראות אותה ואת הילדים מסיירים בספריה ובוחרים ספרים. מדוע הוראה שאלתי? ענתה שזה נושא לפוסט אחר , אז הבנתי את החשיבות ובינתיים שמעתי על האופן בו היא מעודדת את הילדים לקרוא

אנחנו מגיעים באופן קבוע לספריה ובנוסף מבקרים גם בסטימצקי לעלעל בספרים החדשים . בחופש הגדול קראנו כמעט כל יום לפני השינה , צחקנו ודיברנו חייכה. איזה כיף להם ורואים כמה הם מחוברים אחד לשניה. 


טניה, דני ואלי קורא בקול לליה צילום : ריקי כרמל


מדוע ספרים שאלתי? 
כשאני קוראת, אף פעם לא משעמם לי וזה מה שאני אומרת לילדים שלי וחוץ מזה כל ספר משמעותו לחיות חיים חדשים! אהבתי את המשפט הזה ואני מאמינה בו. כשאני מחזיקה ספר ביד, אני נכנסת למציאות חדשה ופשוט עפה איתו לאן שייקח אותי. 

תחביבים ? 
אלי הבכור, כמעט בן 10 משחק כדורגל במכבי פתח תקוה ושואף להיות בהגנה , דני עוד מעט בן 8 בחוג התעמלות קרקע וליה בת השנתיים גדלה עם אמא. ומה התחביב שלך שאלתי? אני אוהבת לטייל , לקרוא ולהתנדב בוועד ההורים של נווה דליה. 

עד כמה הקריאה חשובה לך ? 
הייתי מגדירה קריאה כהנאה! תמיד תמצאי אותי באמצע ספר, בעיקר של סופרים רוסיים , זהו תחביב מעולה, שכמעט לא עולה כסף אם את מנויה בספריה העירונית ומביא סיפוק רגשי עצום. 

ליה בת השנתיים - הדור הבא של הקוראות


קחו לדרך המלצות ממשפחת שפירו לילדים בכתות ב-ד:
1. קרקס המסתורין של מיכאל אבס
2. ג'ונם - צדוק צמח
3. כל הספרים של רואלד דאל (מטילדה, צ'רלי ומפעל השוקולד, דני אלוף האולם, ועוד)
5. האריה, המכשפה וארון הבגדיםלואיס קלייב סטפלס
6. יותם בלש פרטי - גלילה רון פרד
7. אמיל והבלשים- אריך קסטנר

אם גם אתם רוצים להיות משפחה קוראת, לספר לי על טקס מיוחד לפני השינה , להצטלם בספריה ולהנות , כתבו לי ואשמח להזמין אתכם . rivkacar@gmail.com
שבת שלום ושנת לימודים מוצלחת!

תגובות