כיצד לגרום לילד שלך לקרוא - בעקבות צעדת יום כדור הארץ

הספריה העירונית שמחה תמיד להצטרף לפעילות קהילתית שמתקיימת בעיר. כל פעילות כזו מחזקת את חשיבותו של הספר ואת תרבות הקריאה בכל גיל. היום התקיימה צעדת יום כדור הארץ ביער ראש העין בשיתוף תלמידי ביה"ס ואירגונים קהילתיים וולנטריים מהעיר. היה לנו ברור שאנחנו שם, פוגשים את התלמידים וממלאים אותם בצידה לדרך, באוכל למחשבה. שבועות ארוכים חשבנו לעצמינו , כיצד נפעיל תלמידים בכתה ד? כי בינינו, יש קושי לרתק תלמידים בגיל הקרב לגיל ההתבגרות , שרב הזמן מחוברים למכשירי הפלאפון. 



מזכירה לכם שבכיתות א-ג הם רכשו את חדוות הקריאה , בעזרתכם ההורים וכמו כן את הבסיס לכתיבה ולחיבור סיפורים קצרים. עתה, מכשירי הפלאפון הרבה יותר אטרטקיביים, מידיים, צבעוניים ומהירים. אין צורך לחשוב כשמחזיקים מכשיר פלאפון ביד , לעומת אחיזה בספר שדורשת התרכזות והתעמקות בעלילה. 

קיימנו סיעור מוחות בנושא. חשבנו להזמין את הסבתות המספרות המדהימות שלנו, כדי שיקריאו בקול סיפור לתלמידים ואז אמרנו לעצמינו, נשמור אותן לשבוע הספר ואולי לתלמידים קטנים יותר . התלבטנו שוב, "אולי כדאי" אמרה שושי הספרנית שליוותה את הקבוצות "שנכין איתם סימניות מחומרים ממוחזרים" ?  "רגע" התערבה יפעת הספרנית שמרכזת את הקבוצה של הסבתות המספרות "מה לגבי סדנת כתיבה ביער, כמו יום כתיבה שאנחנו עורכים למבוגרים, אבל לילדים" ? מפאת קוצר הזמן הרעיון נדחה ובכל זאת,  לרגע דמיינו את עצמיכם יושבים על סלע וכותבים, כמה דברים נפלאים יכולים לעלות ברגעים כאלה, כפי שממליצה צאלה וייס , כותבת אומנותית. 

רשמנו בפנינו את הרעיונות, כדי שניישם אותם בפעם הבאה וחשבנו שלמעשה, יש מספר דרכים לעודד את הילד לקרוא ספר ויש דרך שאנחנו ממליצות עליה בחום ,  בכל פעם שמגיע הורה ולוחש לנו : "הילד שלי לא אוהב ספרים, מה אתן ממליצות?" ובכן, אנחנו נמליץ גם לכם : לגלות לו את עולם הקומיקס!  הטקסטים קצרים, הויזואליות מהממת וצבעונית ומסתתר מאחוריה מסר. לאור המסקנה הזו הזמנו קומקיסאי מוכשר. דובי קיך שאהוב על הילדים וערך בספריה מספר סדנאות קומיקס במסגרת "ספרו לי ביולי" והוא שמח ממש להגיע אלינו. 

הבוקר תלמידי ביה"ס צורים וצומח A הגיעו למחצלת שלנו, אי שם בתוך היער, נושמים לתוכם את ריח האקליפטוסים ומחוברים לאמא אדמה ותוך כדי לומדים, מרותקים לדמותו של שומר היער כפי שצויירה על ידי דובי. דובי והתלמידים בנו ביחד עלילה על שומר היער על שלל רגשותיו ומחשבותיו . בהמשך חולקו לתלמידים פרצופים וצעד אחר צעד הם בחרו איזה רגש לאייר מתוך בנק רגשות. בפעילות נוספת התלמידים הכינו סרטון קומיקס. 

תודו,  שהייתם רוצים להיות מוקפים בשלווה של היער ולקרוא ספר. 
שבת שלום:-)  

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

צילומי תדמית לנשים מעל גיל 40

המתנה המפתיעה שקיבלתי ליום הולדתי

איך תמצאי זמן לקרוא