עשרה טיפים שיגרמו לילד שלך לקרוא יותר השנה

בעקבות מפגש הקוראים בספריה שהתקיים ב24.9.19 אני מצרפת את הטיפים הכי טובים שיגרמו לילדים שלכם לקרוא יותר השנה. מוכנים? 
1. הקריאו סיפור בהמשכים , בהתאם לגילו של הילד. תוכלו למצוא שפע סדרות כגון בוב הבנאי, פליקס, ספרי דיסני ועוד.
2. מכירים את טקס הקריאה לפני השינה? אפשר לוותר עליו ולנסות לקרוא בכל מקום. דוגמאות? בתור לרופא , בהמתנה לחוג של האח, בדרך לביקור אצל סבתא. כך תמיד תהיו מוקפים ספרים ואם תגיעו לספריה ותגידו לי שקראתם את הפוסט הזה תקבלו גם תיק ספריה במתנה:-) , הוא כתום ואי אפשר לפספס אותו ותוכלו להניח שם את הספרים. 

משפחת שפירו משפחה קוראת 

3. ספריית גינה זו תוכנית שמתקיימת בגבעתיים ואנחנו בוחנים את האפשרות של אימוץ המודל והתאמתו לעיר שלנו ובינתיים אני ממליצה לכולם לקחת את הילדים לגינה הקרובה עם ספר ביד או בתיק מיוחד לכך ולקרוא בקול, או להקריא אחד לשני. 
4. השתתפו באופן פעיל בשבוע הספר , במצעד הספרים לתלמידי היסודי ובפרוייקט הקריאה של הקיץ. חיבור לפרוייקט באופן כללי גורם לציפיה: ההתחלה חדשה ויש צורך לעמוד ביעד כמו כן, זה דומה לתחרות אבל בלי הלחץ ואפשר לזכות בפרסים ולגייס חברים נוספים. תעקבו אחרינו. 
5. מידי פעם טיילו בחנויות הספרים , שוטטו בין המדפים וערכו רשימת משאלות לספריה
6. בטיול הבא לחו"ל, ערכו ביקור בספריה מקומית, או בחנות ספרים מומלצת . אני אוהבת לקנות מזכרת מחנות ספרים, או ממוזיאונים, לדוגמה תיק ספר מהספריה בניו יורק, או סימניה מהבריטיש ליבררי ומהספריות בארץ, אני בדרך כלל רוכשת ספר יד שניה. 
7. שעת סיפור בספריה - לפחות אחת לחודש , כדאי להגיע עם ילד אחד בכל פעם ולהקדיש לו את הזמן , מבטיחה לכם שגם אחרי שני עשורים הוא יזכור את הזמן המיוחד הזה. איך אני יודעת ? מניסיון אישי. 
8. בקרו בספריה אחת לשבוע ביום קבוע והקריאו לילד סיפור, או תנו לו לקרוא בקול. לפתיחת מנוי הצטיידו בטופס משלם ארנונה . 
9. יש לי רעיון למתנה - מנורת קריאה למיטה. יש היום בכל מיני צורות ואיכויות של האור, פרגנו לילד או תדאגו שסבתא תפרגן לו. 
10. ספרו לילד מדוע אתם קוראים ואם אין לכם זמן לקרוא, מצאו את הזמן. איך? בפוסט הבא!! 

תודה שהייתם איתי, מצפה לראותכם בקרוב בספריה. 



תגובות